Woda jest również bezpiecznym, tanim i skutecznym sposobem tłumienia apetytu

Często sądzimy, że odczuwamy głód, podczas gdy w rzeczywistości chce nam się pić. Dzieje się tak dlatego, że mózg potrzebuje zarówno wody, jak i cukru, a my błędnie odbieramy wysyłane sygnały. Następnym razem, gdy będziesz głodna, choć niedawno jadłaś, napij się wody. Jeśli to nie pomoże, dopiero wtedy coś zjedz. Nasze społeczeństwo tak się przyzwyczaiło do rozmaitych sztuczności, że nierzadko można od kogoś usłyszeć: „Po prostu nie lubię wody”. To brzmi tak, jakby oświadczył: „Nie lubię powietrza”. Kiedy stwierdzisz, że picie wody w potrzebnych ilościach jest zbyt nudne, zrób sobie lemoniadę:  wyciśnij sok z dwóch cytryn do litra wody. Jeden dzbanek trzymaj na biurku, drugi w lodówce. Staraj się mieć przy sobie butelkę wody, gdy spacerujesz lub prowadzisz samochód. Prawdopodobnie chętnie się jej napijesz. Zacznij od butelek półlitrowych, bo łatwo je opróżnić. Napełniaj je w domu wodą czystą lub filtrowaną. „Modna woda” może brzmi trochę śmiesznie, ale moja córka, mając trzynaście lat powiedziała: „Woda lepiej smakuje, kiedy się ją pije z właściwej butelki”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *