Do nikogo nie zwracaj się bezosobowo

Bądź uprzejma. Kiedy kogoś nie znasz, bądź uprzejma. Kiedy kogoś nie lubisz, bądź uprzejma. Kiedy czujesz się niezręcznie, jakby nie na miejscu, albo brak ci słów, po prostu bądź uprzejma. Nie wymaga to szczegółowej znajomości etykiety. Uprzejmość to najzwyklejsze okazywanie innym szacunku, a czasami względów. Tak skutecznie uczy się nas pewności siebie, że dla wielu osób jest nie do pomyślenia, by ktoś przed nimi wsiadł do autobusu, boby to świadczyło, że są od niego pośledniejsze. Wcale nie. Naszej wartości dowodzi to, że nie przywiązujemy wagi do drobiazgów.
. Każdy lubi, kiedy zwracając się do niego, widzimy w nim osobę. Tak więc, na przykład, nie mów „Proszę mi to podać”, ale „Czy pan (pani) może mi to podać?”. To samo dotyczy rozmów telefonicznych. Kiedy dokądś dzwonisz i nie zwracasz się bezosobowo, dajesz dowód, że rozmawiasz z człowiekiem, a nie z automatem. Osoba ta może cię za to polubić, zwłaszcza gdy przez cały dzień przyjmuje telefony od nieznośnych interesantów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *