Przekazuj sobie optymistyczne komunikaty

Podobnie się dzieje, gdy dostrzegasz jakąś wartość w sobie. Naturalnie pragniesz troszczyć się o to, co cenisz, w tym o ciało i duszę. Kiedy zaczniesz darzyć siebie większym szacunkiem, intuicyjnie będziesz wiedziała, jak o siebie zadbać. Rozwinie ci się wyczucie równowagi życiowej, tak więc szybko zdołasz zauważyć, co w tobie wymaga uwagi. Znajdziesz czas na gimnastykę, odpoczynek psychiczny i przyjemności, ponieważ zmienią się twoje priorytety. Nie będziesz musiała planować sobie rozkładu dnia – wszystko wyniknie automatycznie wskutek przesunięcia wartości. Jeden z bardzo skutecznych sposobów umożliwiających zmianę nastawienia polega na tym, by skończyć z porównywaniem siebie do innych kobiet, zwłaszcza sztucznie upiększonych, które tuż po obudzeniu się rano wyglądają tak jak my wszystkie. Ułatwisz sobie to zadanie, na pewien czas rezygnując z czytania magazynów i oglądania telewizyjnych programów tak omawiających twoją wagę, wiek, dochody i inne rzeczy związane z tobą, że czujesz się gorsza. Powstrzymaj się także od wspominania, że dawniej byłaś młodsza, szczuplejsza, że mogłaś sobie pozwolić na lepsze ubrania i tak dalej. Wciąż jesteś tamtą osobą, a ona zawsze była tobą. Nie możesz mieć wysokiego mniemania o sobie myśląc negatywnie, jest to coś w rodzaju przewrotnego egotyzmu. Skoro praktycznie wszyscy ludzie (pomijając ohydnych zbrodniarzy i niebezpiecznych dyktatorów) mają się z tym dobrze, uważanie siebie za osobę wyjątkową, aczkolwiek negatywnie, to postawa dość egoistyczna. Jesteś człowiekiem ze wszystkimi jego wadami. Pokonywanie ich, choćby niektórych, to cudowna perspektywa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *