Psychologia biznesu w polskich warunkach

W Polsce psychologia w biznesie nie jest jeszcze tak popularna, jak chociażby w Stanach Zjednoczonych. Widać to na przykładzie uczelni, które umożliwiają kształcenie się w jej zakresie – zazwyczaj są to studia podyplomowe, ewentualnie seminaria magisterskie, ale osobnych specjalności wciąż mamy jak na lekarstwo. Być może wynika to z faktu, że przeciętny student raczej nie ma świadomości biznesowej, nie zna realiów na rynku, słowem: nawet nie wie, że psychologia, którą studiuje, może mu kiedyś przynieść spore zyski.

Psychologia biznesu wciąż nie wzbudza zaufania polskich firm, zwłaszcza w przypadku relacji: student psychologii – firma. Z drugiej strony coraz częściej pojawiają się takie przedsiębiorstwa, które same zgłaszają się na uczelnię wyższą i same proponują współpracę ze studentami. Ba, są już nawet firmy, które do działów marketingu czy HR nie przyjmują osób po zarządzaniu, jak miało to miejsce dotychczas, ale właśnie po psychologii. Może więc tendencje w naszym kraju ulegną w końcu zmianie?

by

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *