Psychologia biznesu – zastosowanie w nowoczesnych firmach

Nowoczesny biznes ma to do siebie, że czerpie z wielu innych dziedzin. Nic więc dziwnego, że do nowoczesnych przedsiębiorstw zatrudnia się dziś np. psychologów, którzy współpracują z marketingowcami, z osobami rekrutującymi nowych pracowników i ogólnie – którzy pomagają w rozwijaniu firmy. Ba, obecnie mówi się nawet, że bez psychologii biznesu nie da się osiągnąć żadnych korzyści, ponieważ każda firma powinna posiadać odpowiednio zmotywowanych pracowników, znać wymagania swoich potencjalnych klientów czy też wiedzieć, jakie mechanizmy zachodzą podczas procesu decyzyjnego.

Psychologia biznesu znajduje swoje zastosowanie w działach kadr, w reklamie, w analizie finansowej czy w planowaniu inwestycji. Niestety jednak, polski biznes bywa na takie innowacje zamknięty. Przedsiębiorcom – zwłaszcza tym starszej daty – wydaje się, że mechanizmy ludzkie są drugorzędne, natomiast najważniejsze są kompetencje pracowników, twarde statystyki itd. Owszem, to wszystko jest ważne, ale bez psychologii może zostać źle wykorzystane.

by

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *