Zegar czasu dla twojego ciała

Ajurweda zaleca budzić się o szóstej rano, ponieważ wtedy energia osiąga szczyt i jesteś najbardziej żwawa. Możesz spać do siódmej z takim samym skutkiem, ale gdy się budzisz później, tracisz najlepszy czas. Wiem, że nocne marki temu zaprzeczą, ale skoro jesteś żwawa o nieodpowiedniej porze, zastanów się nad zmianą godzin snu. Póki się nie przyzwyczaisz do wcześniejszego wstawania i nie zaczniesz budzić się sama, używaj łagodnego budzika. Mój zamiast dzwonka ma piękny kurant, tak więc gdy muszę wcześniej wstać, by zdążyć na samolot, z przyjemnością słucham o świcie miłych dźwięków. Powinnaś się budzić łagodnie i stopniowo, bo wtedy lepiej będziesz się czuła i prawdopodobnie łatwiej zapamiętasz to, co ci się śniło. Jeżeli czasami masz kłopoty z zasypianiem, może ci pomóc szereg rutynowych czynności wykonywanych przed snem. Myśl o tym, jak kończysz dzień: sprawdzasz, czy drzwi wejściowe są zamknięte, opuszczasz rolety, zaglądasz do śpiących dzieci, wędrujesz do łazienki, odmawiasz wieczorną modlitwę. Przypominaj sobie to wszystko powoli i spokojnie ze świadomością, że zbliża się pora nocnego wypoczynku.
Łatwiej zasypia się po wypiciu szklanki ciepłego mleka. Może to być mleko sojowe, ponieważ ma właściwości prze- ciwrakowe i stabilizujące hormony. Niektóre osoby mogłyby przysiąc, że najlepiej zasypiają, kiedy wypiją szklankę wody i położą sobie na języku szczyptę soli. Napar z rumianku i zapach lawendy także łagodnie działają nasennie. Do łyżki stołowej delikatnego oleju roślinnego wpuść od trzech do pięciu kropli olejku lawendowego, a potem całość wiej do przygotowanej ciepłej kąpieli. Kroplą tego olejku eterycznego można też nasączyć skraj poduszki i zasypiać, wdychając miłą woń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *